NEDİR ŞEÂİR?
Bu
makalemizde Şeâir nedir, ehemmiyeti ve inkılaplar adı altında neden şeâire
saldırıldı, bunun üzerinde duracağız.
İnsan
hayatında, biri kendi şahsına ve diğeri tüm insanlığa bakan iki çeşit hukuk
vardır. İşte şeâir umumu alakalandıran mes’elelerdendir. Ve umuma baktığı için şeâirde
değişiklik yapmak umumun hakkına tecavüzdür.
Şeâir
İslâm işâretleri demektir. En küçük bir sünnet kâbilinden de olsa
ehemmiyetlidir. Ezan, oruç, namaz, sarık, cübbe, şalvar, çarşaf… vs. kuvvetli
şeâirlerdendir. Bir Müslüman şeâirlerin yaşandığı bir cem’iyette hayatına devam
etse asla gaflete fırsat bulamayacaktır. Neden? Çünki gördüğü duyduğu herşey
ona İslâmı hatırlatacaktır. Dinini yaşayan bir cem’iyet içerisinde kalan
Müslüman bir ferdin gayesi de dinini yaşamak olacaktır. Şimdi ki fitne cem’iyetinde
yaşayan isimde Müslümanların vahîm durumları ortadadır.
Yani cem’iye ne durumdaysa fert de o cem’iyetin boyası ile boyanacaktır.
Bu
durumdan anlaşılıyor ki şeâir cem’iyete ait bir ubudiyettir. Cem’iyet şeâir uygulandığı
miktarda istifade edecektir. Şeâir terkedildiği zaman cem’iyetin ifsadı
hızlanacağı için umum kişiler mes’ul olacaktır. Şeâir bu kadar ehemmiyetli ise
inkılaplar neden direk ona saldırdı anlamak zor olmasa gerek. Çünki şeâir
kaldırılınca Müslüman halka dinini hatırlatacak işaretler olmayacak ve halkın
tek gâyesi dünya olacaktı. Ve hâl-i hazıra baktığımızda bunda ne kadarda
başarılı olduklarını acı ve dehşet içinde seyrediyoruz.
Şeâirin
cem’iyet tarafından tatbiki, devlet eliyle olursa daha kolaylaşacaktır. Devlet
şeâiri ihya etmek tarafında faaliyetlerde bulunmalıdır. Nasıl ki zamanında
kösteklemekde ve yıkmak tarafında vahşice faaliyetlerde bulunup halkın dinî
hayatını dinamitledi ise, bunu tamir tarafında bulunmakta da acele etmelidir.
Şeâir,
İslâmiyetin can damarıdır. Âvâm tabakası ona dayanır. Çünki dinî hissiyatının
devamlılığı şeâirin devamlılığı iledir. Şeâirden kopuk bir hayat insanı millîsizleştirir
ve taklitçi yapar, yani Avrupanın alçak medeniyetini taklit eder. Müslüman Türk
milleti İslâmın kahraman bir bayraktarı iken bu taklitçilikle geçmişinden
koparılarak alçak bir konuma düşürülmek istenmektedir. Bunda muvaffak oldular
gibi görünselerde Müslüman Türk Milleti silkinip, bu derin uykusundan uyanıp,
yine bayraktarlığını ele alacaktır biiznillah.
Bu
yolda ilerlemenin en büyük şartı da 1920den sonra öldürülmek istenmiş olan
şeâiri ihya etmektir. Şeâiri ihyâda korkakça davranmak milliyetin zayıflığını
gösterir.
Yorumlar